Či posielate balík, či sa sťahujete alebo len potrebujete uskladniť nepotrebné veci, mali by ste vedieť, ako ich správne zabaliť. Ak tak totiž neurobíte, riskujete, že tovar alebo veci sa poškodia, no aj to, že zaberú viac miesta, ako reálne potrebujete.
V tomto článku sa pozrieme na 5 najčastejších chýb, s ktorými sa pri balení stretávame. Tiež vám však poskytneme tipy, ako týmto chybám predísť.
1. Šetrenie na úkor kvality
Recyklácia je veľmi dôležitá a na opätovnom používaní kartónových krabíc nie je nič zlé. To však platí len v prípade, že nie sú v zdevastovanom stave. Krabice, ktoré už boli použité, sú slabšie a nie sú úplne schopné odolávať nárazom a tlaku, čo zvyšuje riziko poškodenia tovaru. Ak teda máte krabice, ktorých stav nie je najlepší, investujte radšej do nových a odolných, ktoré váš tovar ochránia stopercentne.
Správne skladovanie nových krabíc zabezpečí ich dlhodobú životnosť. Uložením na suchom mieste im nehrozí navlhnutie.
2. Pozor na správnu výplň
Ďalšou chybou je nedostatočné zabezpečenie tovaru vnútri krabice. Pri balení by ste mali mať po ruke vnútorný výplňový materiál, ktorý bezpečnosť tovaru zvýši. Výbornou voľbou je bublinková fólia, penové bloky alebo papierová výplň. Ide o materiály, ktoré výrazne znižujú riziko poškodenia počas manipulácie s balíkom a jeho prepravy.
Šťastnou voľbou však nie je ani „prepĺňanie” krabice týmito materiálmi, pretože niektoré predmety to absolútne nepotrebujú. Okrem toho, že ide o neestetické riešenie, zároveň je neekologické, čo si mnohí zákazníci všímajú.
3. Nevhodné balenie
Zasielanie papierových balíkov v obálke už dávno nie je v móde. Počas prepravy je totiž v hre obrovská šanca ich poškodenia, čo žiaden adresát určite neocení.
Kvalitnejším riešením sú tubusy, ktoré sú na zasielanie plánov, zmlúv, plagátov alebo fotografií najlepšou voľbou.
4. Nedostatočné označovanie
Problémy so zásielkou môžu nastať v prípade nedostatočného označenia. Ak posielate krehký tovar, na krabici by ste to mali označiť. Zároveň by ste nemali zabúdať na značku smeru manipulácie, ktorá minimalizuje nedorozumenia a zamedzí zlému zaobchádzaniu počas prepravy.
5. Zásielka bez značky
Hoci ide o drobnosť a nie až takú hrubú chybu, prečo by ste si nemohli urobiť drobnú, no efektívnu reklamu aj na balení zásielky? Úplne stačí, ak investujete do finančne nenáročnej pásky s logom alebo si dáte potlačiť krabice, v ktorých tovar posielate.