Ako môže nepodstatný detail, ako napríklad malý darček v balení, pomôcť vašej značke a jej predajnosti? Odpoveď sa ukrýva v nečakanej radosti, ktorú darček dokáže vyvolať.
Podľa magazínu Forbes, je pravdepodobnosť predaja u existujúceho zákazníka 60 až 70 %, zatiaľ čo pri novom zákazníkovi je to len 5 až 20 %. Z toho vyplýva, že investícia do už získaného zákazníka a do marketingových aktivít, ktoré podporia jeho ďalší nákup, je z pohľadu predajcu efektívnejšia ako investícia do získania nového zákazníka. Je totiž pravdepodobnejšie, že investície do existujúceho zákazníka vygenerujú zisk. Preto by sa nemala podceňovať starostlivosť o súčasných zákazníkov, napríklad vo forme pridania darčeka. Takýmto darčekom môže byť akýkoľvek dodatočný predmet alebo krátka správa s poďakovaním.
Typ produktu, jeho účel a aj identita značky by mali stáť za rozhodnutím, čo do balenia pribaliť. Zamyslite sa nad tým, čím môžete zákazníka pri rozbaľovaní zásielky potešiť. V tomto prípade platí, že výška zdrojov investovaných do pridaného darčeka nerozhoduje o intenzite vyvolanej radosti. Omnoho dôležitejšia je myšlienka, ktorá vykúzli úsmev na tvári zákazníka. Preto investujte skôr do času potrebného na vymyslenie vhodného typu darčeka.
Prečo je darček v balení dôležitý?
- Predstavuje relatívne finančne nenáročnú starostlivosť o zákazníka.
- Dokáže byť úzko cielený, a preto aj efektívny.
- Poďakujte za nákup buď personalizovaným poďakovaním alebo zľavou.
- Už presne viete, čo zákazník chce, preto mu môžete poslať informáciu alebo vzorku podobného či nadväzujúceho produktu, a tak zvýšite šancu na ďalší nákup.
- Správne zvolený pribalený predmet zvyšuje lojálnosť zákazníkov k vašej značke.
Výskum spoločnosti DiMaBay ukázal, že až 87 % katalógov a marketingových brožúr pridaných do balenia je prečítaných. Štúdia tiež identifikovala požiadavky na vytvorenie úspešných príbalových predmetov. Uvedieme aj percentá dôležitosti daného požiadavku.
- Príbalová informácia so zaujímavou ponukou. (67 %)
- Jasná a krátka informácia. (65 %)
- Ponuka šitá na mieru pre konkrétneho zákazníka. (63 %)
- Jednoducho čitateľné informácie. (63 %)
- Jasná a zreteľná informácia o tom, od akého predajcu/značky ponuka alebo informácia pochádza. (59 %)
- Jeden balík by nemal obsahovať veľké množstvo pribalených predmetov. (52 %)
- Pribalený predmet rozmerovo odpovedá balíku. (46 %)
- Pribalený predmet je spracovaný kreatívne. (38 %)
- Pribalený predmet pochádza od známej značky alebo známeho inzerenta. (38 %)
- Pribalený predmet je kvalitný. (26 %)
Overené nápady na darčeky a iné predmety pridané do balenia
1. Zľava na ďalší nákup
„Ďakujeme, že ste u nás nakúpili! Máme toho ešte omnoho viac! Pozrite sa znovu a pri ďalšom nákupe využite zľavu 30 %!“ Jednoduché a pekné gesto zároveň, ktoré môže byť tým najlepším obchodným rozhodnutím, ktoré má potenciál znásobiť vašu predajnosť.
Môžete použiť niekoľko formulácií:
- pri ďalšom nákupe u nás máte dopravu zdarma,
- ako poďakovanie vám chceme dať kredit vo výške 10 eur na ďalší nákup,
- nakúpte u nás znovu so zľavou 30 %.
2. Úplne nový katalóg so špeciálnou ponukou alebo vzorka
Pribalenie vzorky je vynikajúce lákadlo na podporu ďalšieho predaja. Podobný efekt môže mať aj pribalenie katalógu so špeciálnou ponukou, ktorá je zákazníkovi šitá na mieru. Predstavte si, že ste si na e-shope s prírodnou kozmetikou objednali upokojujúcu masku na tvár. K zakúpenému tovaru by vám však pribalili aj vzorku najnovšieho prírodného oleja, ktorý dokonale doplní účinky vami zakúpeného produktu. Pribalená vzorka je preto vynikajúcim nástrojom, ako zákazníkovi predstaviť aj iný produkt, ktorý ho zaujme, a o ktorom by sa možno inak nedozvedel.
3. Malé prekvapenie len tak
Potešiť zákazníkov môžete aj bez toho, aby ste v nich vyvolali pocit, že sa im snažíte predať ďalší produkt. Finančne nenáročný darček prekvapí väčšinu ľudí. Ak predávate oblečenie, môžete do zásielky pridať nálepky, odznaky alebo mentolku so zľavou na ďalší nákup.
Darčekom môžete zákazníka nielen potešiť, ale aj podporiť zmýšľanie o vašej značke. Starostlivo zvolený predmet, ktorého cieľom je priama podpora značky, je vynikajúci marketingový nástroj. Tínedžerské značky, environmentálne zamerané značky, značky zastávajúce určité hodnoty alebo oslovujúce špecifické cieľové skupiny, môžu do balenia zahrnúť predmet, ktorý podporí zmýšľanie zákazníkov o značke. Napríklad, ak váš e-shop predáva náradie a doplnky do záhrady, zákazníka, ktorý si u vás objednal sadu samo-zavlažovacích kvetináčov, určite poteší miniatúrne balenie semienok lúčnych kvetov. Nielenže ho nesmierne potešíte finančne nenáročným darčekom, ale šírite aj povedomie o vašej značke, ktorá je pozorná, a ktorá pozná svojich zákazníkov.
4. Šikovne formulovaná prosba
Pribalené predmety môžu byť skvelým spôsobom, ako si od zákazníka vyžiadať recenziu alebo ho požiadať, aby svoju skúsenosť zdieľal na sociálnych sieťach. Takáto prosba však musí byť šikovne sformulovaná.
5. Ručne napísané poďakovanie
Najjednoduchší, najlacnejší a najviac personalizovaný predmet, aký môžete do balenia pridať, je ručne napísané poďakovanie. Toto jednoduché gesto je špeciálne vhodné pre začínajúce internetové predajne. Predstavuje konkurenčnú výhodu, ktorú veľké a etablované e-shopy už nemôžu realizovať. Využite to preto pre vlastnú výhodu.
Napríklad, papier, ktorý je súčasťou každého balenia a zahŕňa rekapituláciu objednávky, môže slúžiť na oveľa viac ako len doklad o dodaní. Pridajte do neho úsmevný odkaz, v ktorom zákazníkom poviete, ako ste radi, že u vás nakúpil.
Niekoľko rýchlych rád, ako napísať to najlepšie poďakovanie.
- Ak vám to financie dovolia, použite kvalitný papier aj písacie pomôcky.
- Zákazníka oslovte jeho menom.
- Vyjadrite svoju vďaku a dôvod, prečo mu personalizovaný odkaz posielate.
- Napíšte nejaký konkrétny detail opisujúci vašu radosť z jeho nákupu.
- Zmieňte sa o svojej budúcej interakcii so zákazníkom.
- Poďakovanie ukončite profesionálnym a milým rozlúčením s podpisom.