Na trhu nie je núdza o obalové riešenia pre e-shopy. Napriek tomu medzi širokou ponukou zistíte, že väčšine z nich chýba niečo navyše, nádych kreativity, ktorý by mohol potešiť vašich zákazníkov a povýšiť vašu značku nad konkurenčné. Dobrá správa: ste na správnom mieste, kde nájdete originálne nápady na obaly pre váš e-shop a kde môžete budovať lojalitu zákazníkov tým, že im po nákupe poskytnete jedinečný zážitok.
Prečo vytvárať originálne obaly pre elektronické obchody?
Ak sa pozrieme na maloobchodný sektor, rýchlo zistíme, aké výhody prináša prijatie originálneho obalu pre výrobok. V kamennom obchode, na regáloch, je výrobok viditeľnejší, a preto sa ľahšie predáva. Na internete sa však výrobky odhaľujú bez obalu na webových stránkach značiek. Aký zmysel má teda vytváranie originálnych obalov?
Existujú minimálne tri dobré dôvody, prečo navrhovať kreatívne obaly pre e-shopy:
- Vaše obaly prispievajú k zákazníckej skúsenosti, ktorú ponúkate svojim zákazníkom. Vytvára emócie v zákazníkovi, ktorý obal dostane a ktorý si tento zážitok bude dlho pamätať.
- Odlišujú vás od konkurencie. V elektronickom obchode, bez ohľadu na to, v akom odvetví pôsobíte, konkurencia rastie každým dňom. Balenie vašich výrobkov do originálnych obalov vám pomôže ukotviť imidž vašej značky v mysliach konkurentov a vyniknúť v tejto konkurencii.
- Pomáhajú budovať lojalitu zákazníkov. Zapamätať si dobrú skúsenosť znamená budovať lojalitu zákazníkov.
Toľko dobrých dôvodov, ktoré treba mať na pamäti, keď hľadáte nápad na originálny obal!
7 originálnych nápadov na obaly, ktoré treba zvážiť
Myslite na viac než len na tlač obalov pre váš e-shop s týmito inšpiráciami na originálne obaly, ktoré zanechajú v mysliach vašich zákazníkov trvalý dojem.
Personalizované obaly vo vnútri
Často myslíme na obaly, ktoré sa dajú personalizovať zvonku, pomocou potlače alebo razby. Hoci to môže byť zaujímavá metóda, možno ju skombinovať s ešte originálnejšou metódou: personalizáciou vnútornej strany obalu. Obalom, ktorý zvonku vyzerá obyčajne, ale po otvorení sa odhalí odkaz na dne a klopách obalu alebo krabice, sa odlíšite od konkurencie. Vnútri obalu môžete uviesť svoje logo, svoju hodnotovú ponuku, slogan aktuálnej marketingovej kampane alebo rady, ako čo najlepšie využiť svoj výrobok.
Na personalizáciu jednotlivých prvkov obalu použite náš personalizačný nástroj Rajaprint: stačí niekoľko kliknutí a môžete si vytvoriť originálny obal online.
Prvky personalizovaných obalov tretích strán
Personalizácia prvkov obalov tretích strán je metóda, ktorá si vyžaduje menší rozpočet ako predchádzajúca, ale ktorá môže mať pre vašich zákazníkov obrovský význam.
Môžete napríklad zvážiť:
- Personalizované lepiace pásky.
- Personalizovaný výplňový materiál – môžete si vybrať hodvábny papier, kraftový papier alebo penovú výplň s potlačou vášho loga alebo sloganu, ako aj výplňový materiál SizzlePak v rôznych atraktívnych farbách.
- Personalizované etikety – vytlačte na ne, čo chcete, a nalepte ich na vnútornú alebo vonkajšiu stranu obalu, aby ste dosiahli originálny vzhľad.
Jednoznačne ekologicky zodpovedné balenie
Vsadiť na ekologickú zodpovednosť znamená surfovať na trendoch v oblasti obalov, ktoré nezmiznú. Vzhľadom na to, že legislatíva o ekologických obaloch je z roka na rok prísnejšia a očakávania spotrebiteľov v oblasti udržateľnosti sa zvyšujú, tento typ obalov môže byť len dobrou investíciou.
Preto si vyberajte obaly vyrobené z jednoznačne ekologických materiálov. Obaly vyrobené z pevnej alebo vlnitej lepenky, kraftového papiera alebo recyklovaných či biologicky rozložiteľných materiálov ukážu vašim zákazníkom, že ste sa zaviazali k CSR.
Zviditeľnením týchto záväzkov hráte na autenticitu, jednoduchosť a spojenie s prírodou: všetky hodnoty, ktoré sú spotrebiteľom drahé.
Môžete napríklad zvážiť:
- Obálku s výstelkou – 100 % papier, recyklovateľný a ochranný. Je možné ju personalizovať.
- Kraftovú papierovú papierovú lepiacu pásku – estetickú a účinnú. Zaručuje bezpečnosť vašich zásielok a zároveň im dodáva skutočne ekologický vzhľad. Je tiež ekologická, pretože je vyrobená z papiera pochádzajúceho z udržateľne obhospodarovaných lesov.
Nezabudnite na obale uviesť, ako je navrhnutý, jeho nízky vplyv na životné prostredie a najlepší spôsob likvidácie: je recyklovateľný? Môže ho vaša cieľová skupina opätovne použiť namiesto toho, aby ho vyhodila?
Spätné balenie
Tento originálny nápad na balenie je zaujímavý, ak máte vysoký počet vrátených výrobkov alebo ak ponúkate záruku „ spokojnosť alebo vrátenie“. Obal na vrátenie tovaru je navrhnutý tak, aby vydržal dve prepravy, a má dva uzatváracie systémy na zabezpečenie výrobkov v obale počas oboch fáz prepravy. Môže sa to zdať ako jednoduchý nápad, ale vďaka nemu je vracanie tovaru pre vašich zákazníkov oveľa pohodlnejšie a zaručuje, že sa vám tovar vráti v dobrom stave.
Design prispôsobený vášmu baleniu
Čo tak navrhnúť design vášho obalu tak, aby bol originálnejší? Tento prístup vám môže umožniť pracovať na viacerých odlišujúcich prvkoch:
- Rozbaľovanie vašich výrobkov. Môžete sa napríklad rozhodnúť vytvoriť vo svojom obale priehradky pre rôzne časti výrobku alebo pridať originálny výrez na otváranie obalu.
- Doručovanie do poštovej schránky v prvom kole doručovania, aby ste svojim zákazníkom poskytli čo najlepšiu zákaznícku skúsenosť.
- Ekologický dizajn vášho obalu, aby bol ešte šetrnejší k životnému prostrediu. Je to dobrý spôsob, ako sa odlíšiť od ostatných, ak svojim zákazníkom vysvetlíte, ako je obal navrhnutý.
Prepojené balenie
V dnešnej dobe plne digitálnych technológií je prepojený obal zaujímavou originálnou myšlienkou.
Koncept: na svoj obal, nech už je akýkoľvek (krabice, tašky, sáčky atď.), vytlačíte QR kód alebo doň integrujete čip NFC. Keď ho zákazník naskenuje, je odoslaný na webovú stránku, kde môže pokračovať vo svojom špeciálnom zážitku s vašou značkou. Môžete im ponúknuť návod, ako výrobok čo najlepšie použiť, extra zľavu na ďalší nákup vo vašom e-shope, súťaž, do ktorej sa môžu zapojiť…
Jediným obmedzením je vaša kreativita!
Kroky, ako začať vytvárať obaly pre váš e-shop
Či už sa zameriavate na vizuálne, environmentálne alebo vzájomne prepojené aspekty obalu, existuje niekoľko kľúčových fáz, ktorými musíte prejsť, aby ste ho navrhli efektívne. Najprv začnite jasným definovaním cieľov vášho pôvodného návrhu obalu. Môžu to byť marketingové, komunikačné alebo logistické ciele. Táto fáza si vyžaduje, aby ste sa zosúladili s rôznymi oblasťami vášho podniku a zistili, aké sú ich očakávania a obmedzenia. Potom môžete vytvoriť vyčerpávajúci súbor špecifikácií, ktorý zašlete dizajnérovi originálneho obalu výrobku.
Tieto špecifikácie by mali okrem iného zahŕňať:
- Popis vášho výrobku a obmedzenia s ním spojené: veľkosť, hmotnosť, krehkosť pri dodaní atď.
- Požadovanú veľkosť obalu
- Materiály, ktoré chcete použiť
- Označenie, ktoré má byť umiestnené na vašom originálnom obale
- Grafickú kartu, ktorá sa má rešpektovať
- Predstavu o vašom rozpočte
Po výbere svojho špecialistu na výrobu obalov vypracujte grafický návrh, ktorý mu pošlite.
Tento brief by mal obsahovať:
- Vaše ciele
- Vašu cieľovú skupinu
- Kontext, v ktorom chcete vytvoriť tento originálny obal (hodnotová ponuka vašej značky, nová marketingová kampaň, sezónne krabičky alebo darčekové balenie atď.)
- Kreatívne nápady, ktoré považujete za zaujímavé
- Príklady originálnych obalov, ktoré sa vám páčia
Ste teda teraz pripravení navrhnúť originálny obal, ktorý zanechá v mysliach vašich zákazníkov trvalý pozitívny dojem?