Spoločnosť RAJA uvádza na trh 100 % papierové bublinkové polstrované obálky a reliéfne papierové obálky. Poskytujú rovnocennú ochranu ako plastové obaly a ľahšiu recykláciu. Obchodný potenciál týchto produktov je veľmi významný.
Tieto nové výrobky, ktoré sa dajú ľahko recyklovať, predstavujú bezplastovú alternatívu k dvom riešeniam, ktoré sa v e-commerce bežne používajú pri balení: plastovým bublinkovým obálkam, ktoré umožňujú bezpečnú prepravu predmetov poštou, a plastovým bublinkovým sáčkom ktoré chránia výrobky vo vnútri balíkov.
Spoločnosť RAJA je prvým distribútorom, ktorý tieto výrobky ponúka vo Francúzsku (od februára), ako aj v Európe od marca 2023.
Vyrobené v Európe
Výrobky navrhla spoločnosť RAJA spolu so spoločnosťou Cepap La Couronne, popredným francúzskym výrobcom a tlačiarom obálok a poštových obalov. Táto 100-ročná spoločnosť so 150 zamestnancami so sídlom neďaleko Angoulême čelí zmenšovaniu svojho tradičného trhu. Európska produkcia obálok sa v rokoch 2010 až 2021 skutočne znížila z 90 miliárd na 40 miliárd. Spoločnosť Cepap sa nanovo objavuje na trhu navrhovaním nových ľahkých obalov.
Výroba našich nových produktov sa začala v januári 2022. Na výrobu papierových bublinkových obálok a reliéfnych papierových obálok investovala spoločnosť Cepap La Couronne 1,5 milióna eur do nového 38 metrov dlhého a 4 metre širokého stroja.
Papier pevný ako plast
Vianočné ozdoby, paletky s make-upom, liehoviny… tieto krehké výrobky prišli počas prepravných testov, ktoré vykonali spoločnosti Cepap La Couronne a RAJA, nepoškodené a dobre chránené svojimi obalmi.
Má to svoj dôvod. Obaly sú vyrobené z čistého hnedého kraftového papiera s gramážou 100 a 120 g/m2. Jeho pevnosť 918 kilopascalov z neho robí jeden z najpevnejších kraftových papierov na trhu. To znamená, že nové papierové poštové obaly a obálky sú vhodné na zasielanie všetkých druhov výrobkov vo všetkých odvetviach činnosti: elektronický obchod, priemysel, kultúra atď. Kraftový papier má tiež certifikát PEFC.
Najmenej 10 % trhu
Spoločnosť RAJA počas fázy návrhu oslovila niekoľko potenciálnych zákazníkov. Tieto nové produkty spĺňajú mnohé dôležité aspekty. Sú ochranné (nevyhnutná podmienka), ľahké (nižšie poštovné náklady), dobre dimenzované (nižšie náklady na prepravu) a ľahko recyklovateľné.
Dopyt po nich existuje. Podľa štúdie Citeo, FEVAD (Federácia elektronického obchodu a predaja na diaľku), Ipsos a Hact z roku 2021 vo Francúzsku 92 % zákazníkov nakupujúcich online tvrdí, že chcú alternatívy k plastovým obalom v elektronickom obchode za predpokladu, že poskytujú rovnakú úroveň ochrany výrobku.
„Našim zákazníkom prinášame dve nové obalové riešenia, ktoré sú ochranné, ľahko sa používajú, sú prínosné pre značky a lepšie pre životné prostredie,“ povedal Ulrick Parfum, riaditeľ marketingu a nákupu produktov v spoločnosti RAJA Group.
Spoločnosť RAJA odhaduje, že jej dve nové obalové riešenia by mohli rýchlo získať minimálne 10 % na trhu v porovnaní s existujúcimi riešeniami.
Tieto nové a ďalšie ekologické výrobky nájdete na stránke rajapack.sk