Všetko o histórii spoločnosti RAJA

7 min čítania 09 mája 2024

Je ťažké tomu uveriť, ale od založenia našej spoločnosti uplynulo už 70 rokov. Spoločnosť RAJA začala ako malé, skromné združenie dvoch podnikavých žien a rozrástla sa na poprednú európsku spoločnosť v oblasti B2B distribúcie obalov, spotrebného materiálu a zariadení. Chcete poznať pôvod nášho názvu? V tomto článku sa dozviete, ako bola spoločnosť RAJA založená a ako sa rozrástla až do súčasnosti. Naskočte do nášho stroja času!

História spoločnosti RAJA desaťročie po desaťročí: od roku 1954 po súčasnosť

1950-59. Vznik Cartons RAJA

V roku 1954 dve podnikavé ženy, Rachel Marcovici a Janine Rocher, založili spoločnosť Cartons RAJA, ktorej názov vznikol spojením prvých dvoch písmen ich krstných mien. Povzbudené konštruktívnym duchom povojnových rokov sa obe podnikateľky rozhodli používať recyklovaný kartón, ktorý bol oveľa lacnejší ako nový kartón.

Táto jednoduchá, ale nepochybne účinná myšlienka bola základom spoločnosti, ktorá v priebehu generácií neustále reagovala na zmeny v historickom kontexte. Iniciály krstných mien dvoch zakladateľov dali vzniknúť značke, ktorá zachovala ich projekt ponúkať praktické a kvalitné riešenia viac ako 60 rokov.

Hoci Janine čoskoro opustila podnik, do vedenia a riadenia spoločnosti sa v roku 1956 zapojil Rachelin manžel Maurice. Vďaka energii a podnikateľskej vízii pani Marcovici sa spoločnosť Cartons RAJA stala skutočným úspechom. Rýchlo začala ponúkať nové riešenia, ako napríklad vlnitú lepenku, lepiacu pásku, kraftový papier alebo polstrované tašky, a používala na svoju dobu originálne metódy predaja, ako napríklad zasielanie vzoriek a cenových ponúk poštou.

1960-69. Príchod Danièle Marcovici

Vo veku 16 rokov Danièle Kapel-Marcovici, dcéra Rachel a súčasná generálna riaditeľka skupiny RAJA, nastúpila do rodinného podniku ako obchodná zástupkyňa a predávala obaly parížskym spoločnostiam.

Zakladateľka a jej dcéra si boli vedomé potreby prispôsobiť sa meniacej sa dobe, a preto vytvárali obaly s využitím najmodernejších technológií tej doby, ako napríklad plastové materiály v 70. rokoch alebo revolučná pena Rajamousse, a prispeli k vývoju trhu na úrovni služieb aj reklamy.

1970-79. Vydanie prvého katalógu Cartons RAJA

V roku 1975 Danièle Kapel-Marcovici ako marketingová riaditeľka založila reklamné oddelenie spoločnosti a vydala prvý katalóg Cartons RAJA. Táto inovatívna publikácia obsahovala 24 strán čiernobielej tlače a náklad 10 000 kusov, ktoré dopĺňali prácu obchodných zástupcov.

1980-89. Danièle Kapel-Marcovici ako generálna riaditeľka spoločnosti Cartons RAJA

Danièle Kapel-Marcovici sa oficiálne stala generálnou riaditeľkou spoločnosti v roku 1982. V tom čase sa už táto malá spoločnosť s 50 zamestnancami stala priekopníkom v oblasti distribúcie obalov prostredníctvom katalógov vo Francúzsku.

1990-99. Zo spoločnosti Cartons RAJA sa stáva RAJA a expanduje v Európe ako Rajapack

S príchodom 90. rokov sa Danièle Kapel-Marcovici rozhodla zmeniť názov spoločnosti a z Cartons RAJA sa stala jednoducho RAJA. Spoločnosť sa usilovala stať sa popredným dodávateľom obalov vo Francúzsku a jedným z jej hlavných cieľov bolo dodávať objednávky po celom Francúzsku do 48 hodín, čo bola v tom čase na trhu unikátna služba. V roku 1992 získal stroj Pad-Pack ocenenie „Oscar za balenie“.

Okrem toho spoločnosť v tomto desaťročí exponenciálne rástla a expandovala do celej Európy, počnúc Belgickom po akvizícii spoločnosti Binpac v roku 1994 a pokračujúc Holandskom (1997), Spojeným kráľovstvom (akvizícia spoločnosti AidPack v roku 1998) a Nemeckom (1999). Dcérske spoločnosti v týchto európskych krajinách sa nazývajú Rajapack.

2000-09. Začal sa predaj cez internet a spoločnosť RAJA sa rozrástla v nových odvetviach

Rok 2000 priniesol pre spoločnosť RAJA novú revolúciu v podobe spustenia webovej stránky a novej služby online predaja.

Okrem toho spoločnosť pokračovala v expanzii v Európe a v roku 2003 bol v Barcelone založený Rajapack Španielsko. Ďalšími krajinami, ktoré sa pripojili k spoločnosti Rajapack, boli Rakúsko (2004), Taliansko (2006), Česká republika (2007) a Švajčiarsko (2008).

Počas tohto desaťročia sa spoločnosť RAJA otvorila novým trhom vytvorením spoločnosti RAJAfood na balenie potravín a akvizíciou spoločností L’Equipier, špecializovanej na diaľkový predaj výrobkov pre hygienu, zdravotníctvo a údržbu, a Welcome Office, špecializovaného distribútora kancelárskych potrieb a nábytku B2B vo Francúzsku.

Okrem toho Danièle Kapel-Marcovici v roku 2006 založila Nadáciu RAJA-Danièle Marcovici, ktorá podporuje neziskové organizácie bojujúce za oslobodenie a ochranu práv žien vo Francúzsku a na celom svete.

V roku 2019 boli názvy dcérskych spoločností Rajapack zjednotené pod jednotnú značku RAJA.

Po akvizícii spoločností Postemballasje v Nórsku a Crosstrade v Poľsku v roku 2010 spoločnosť vstúpila na nové európske trhy a pokračuje v expanzii po celej Európe pridaním spoločností Rajapack v Dánsku (2010), Švédsku (2012), na Slovensku (2016) a v Portugalsku (2016).

Jej rast pokračoval nezmenšenou rýchlosťou vďaka akvizíciám ďalších spoločností, ako sú CENPAC, JPG a Bernard vo Francúzsku, Morplan v Spojenom kráľovstve, UDOBÄR v Nemecku, Mondoffice v Taliansku a Kalamazoo v Španielsku.

V roku 2019 sa mení názov značky, keďže všetky európske dcérske spoločnosti Rajapack sa zoskupujú pod jednotnú značku RAJA.

2021. Akvizícia spoločnosti Viking

Skupina RAJA posilňuje svoju pozíciu na trhu s kancelárskymi potrebami a zariadeniami akvizíciou značky Viking, e-shopu Office Depot Europe a zmluvného obchodu Office Depot Europe v siedmich európskych krajinách: Veľká Británia, Írsko, Nemecko, Švajčiarsko, Rakúsko, Holandsko a Belgicko.

Súčasné údaje spoločnosti RAJA

Skupina RAJA dnes zamestnáva približne 4 500 ľudí. Naša spoločnosť pôsobí v 19 európskych krajinách, má 15 distribučných centier a 390 000 m2 skladových priestorov.

RAJA naďalej ponúka najširší sortiment obalov na trhu s rovnakou zárukou a kvalitou, pričom uspokojuje všetky typy podnikov bez ohľadu na ich veľkosť alebo umiestnenie, od nadnárodných spoločností a veľkých firiem až po malé a stredné podniky a živnostníkov. Dva milióny zákazníkov skupiny pochádzajú zo všetkých odvetví činnosti, od priemyslu až po služby.

V našom rozsiahlom katalógu máme viac ako 250 000 produktov, ktoré spĺňajú všetky potreby profesionálnej ochrany, balenia a prepravy. Na záver možno konštatovať, že spoločnosť RAJA s obratom 1,72 miliardy EUR v roku 2022 je hrdá na to, že je vedúcou európskou spoločnosťou v oblasti distribúcie obalov.

najlepších kategórií